6 Ekim 2014 Pazartesi

Hakkımda


Ayşin Merdal YARAR
Uzm. Psikolog

aysinmerdal@ninosgelisim.com

t: 0532 451 99 80
 




 
2001 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun oldum. 2007 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Uygulamalı Psikoloji bölümü yüksek lisans programını tamamladım. 2001-2006 yılları arasında özel bir psikolojik danışmanlık merkezi bünyesinde, özel eğitim çalışmalarını yürüttüm. 2001 yılından bu yana, özel eğitim (ağırlıklı olarak otizm, iletişim bozuklukları, gelişimsel gerilikler ve öğrenme güçlükleri) ve çocukluk dönemi duygusal sorunları alanlarında çalışmaktayım. İletişim bozukluklarının yanı sıra, erken çocukluk gelişimi ve Oyun Terapisi alanlarında çeşitli eğitimlere katıldım.

2007 yılında Marmara Üniversitesi Pediatri ve Psikiyatri Ana Bilim Dalları'nın ortaklaşa yürüttükleri, "Zamanında ve Prematüre Doğan Bebeklerin (12-24 ay) Zihinsel ve Motor Gelişimlerinin Değerlendirilmesi- Karşılaştırılması ve anne-bebek bağlanma süreçlerinin irdelenmesi" amacı ile yapılan bir araştırmada görev aldım. İki yıl süre ile, özel bir okul öncesi eğitim kurumunda, 8 ay süresince de  bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde görev yaptım.
 
2009 yılında,  hayalimi gerçekleştirerek "Ninos Çocuk Gelişim Merkezi" ni kurdum ve beş yıl boyunca çocuk ve aileleri ile çalıştım.
 
Ağustos 2013'te kızım Elif Ada dünya geldi ve hayatım değişti. Kızımın doğumuyla birlikte, yarı zamanlı çalışıp kızımla daha çok zaman geçirebilmeyi seçtim ve büyük heyecanla kurduğum, beş yıl boyunca da çok büyük keyifle çalıştığım Ninos Çocuk Gelişim Merkezi'ni kapattım.
 
Şuan halen Anadolu yakası, Kalamış'ta  bulunan Mika Psikoloji, Eğitim ve Danışmanlık merkezinde çocuk ve aileleri ile çalışmaya devam etmekteyim. Farklı gelişim gösteren, iletişim  problemi  ve gelişimsel geriliği olan çocuk ve ergenler ile özel eğitim çalışmalarının yanı sıra, çocukluk döneminde karşılaşılan uyum ve davranış problemleri, dikkat ve öğrenme sorunları, kaygı bozuklukları gibi alanlarda çalışmakta ve ailelere danışmanlık hizmeti vermekteyim.

Özel eğitim çalışmalarımda TEACCH, PECS ve Sherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi programlarını uygulamakta, ABA, Duyu Bütünleme Terapisi ve Otizm Hareket Terapisi gibi pek çok yöntemden faydalanarak çok yönlü bir yaklaşım ile çalışmaktayım. Bunun yanı sıra, duygusal alanda desteğe ihtiyacı olan çocuklar ile Yapılandırılmış Oyun Terapisi ve Çocuk Merkezli Oyun Terapisi alanlarında hizmet vermekteyim.
 
Psikoloji ve çocuk gelişimi alanında öğrenim gören öğrencilere, alanda çalışan uzmanlara ve ailelere yönelik çeşitli seminerler ve eğitimler vermekte, çocuklara yönelik çeşitli atölye ve grup çalışmaları yürütmekteyim.

Katıldığım Eğitimler:
 
·    Bağlanma, Psikanalitik Kuram ve Uygulaması:Temsile Doğru Çalıştayı, Psikanalist Elizabeth A. Tuters ve Dr. Susan Yabsley (Hincks-Dellcrest Children’s Centre), 2011
·    Psikanalitik Gelişimsel Yaklaşım - Ebeveyn-Çocuk Grupları Semineri, Inge Martine Preterious (Anna Freud Center), 2011
·       Sherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi, Ilse Bontinck & Veronique Goethals, Sherborne International Co-Operation, 2010
·       Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitimi ve Süpervizyon Programı, Filiz Çetin, Uzm. Danışman Psikolog, Nisan Psikolojik Danışma Merkezi, 2009.
·     İzle, Bekle ve Merak Et (Watch,Wait and Wonder) Anne-Çocuk Terapi Çalıştayı, Prof.Dr. Nancy Cohen, 2009
·         PEP-R ( Psiko- Eğitimsel Profil ) Ölçeği Eğitim Programı, Yrd.Doç.Dr. Alev Girli, 2009
·         Kısa Dönemli Oyun Terapisi, The Play Therapy Training Institute, Heidi Gerard Kaduson, Ph.D, 2008
·         Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan Çocuklar İçin Oyun Terapisi, The Play Therapy Training Institute, Heidi Gerard Kaduson, Ph.D, 2008
·         Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) Tanıtımı, Uygulanması ve Yorumlanması Eğitimi, Türk Psikologlar Derneği, 2008
·         Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı (GEÇDA) Uygulama Eğitimi- Gazi Üniversitesi, 2007
·     Denver II Gelişimsel Tarama Testi Uygulama Eğitimi, Türk Psikologlar Derneği, 2007
·         Stanford Binet Zeka Testi Uygulama Eğitimi- Doç.Dr. Lale Vanlı, 2007
·         Portage Erken Eğitim Programı Uygulama Eğitimi- Dr.Ender Uzundemir Marangoz, 2006
·         Bayley Bebek Gelişim Ölçeği Uygulama Eğitimi- Doç.Dr. Lale Vanlı, 2004
·         Dil Bozuklukları Eğitimi (12 saat)- TPD, Prof.Dr. Öget Öktem Tanör, 2004
·         “Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Değerlendirme, Tanı, Etiyoloji ve Tedavi” konulu Workshop - Gelişimsel Nöropsikiyatri Toplantıları-1 Otizm Sempozyumu, Prof.Dr. Mohammad Ghaziuddin
·         “TEACCH Programının Temel İlkeleri” konulu workshop – Gelişimsel Nöropsikiyatri Toplantıları-1 Otizm Sempozyumu, Prof Dr. Gary Mesibov
·         Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklar İçin Erken Eğitim Programı- İSÖM, 2002
·         Teoriden Pratiğe Konuşma Bozuklukları Eğitimi- Eğitim Bilimleri Derneği, 2001
·         Çocuklara Yönelik Psikolojik Yaklaşımlar ve Uygulamalar Eğitimi, PSİ Çocuk & Aile Psikolojik Gelişim, Eğitim ve Danışmanlık Merkezi, 1999-2000 (8 ay)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder